Jun 27, 2015

UGEN DER GIK 26/15

Det er lördag. Jeg er alene hjemme (Det vil sige, Zoe er jo hjemme, men hun sover). Jeg hygger mig for ordentligt på sofaen og så fik jeg lige lyst til at skrive lidt om den forgangne uge. Den har väret SÅ rar!

Jeg må hellere lige skrive, at jeg skriver fra et svensk tastatur. I må bäre over med mig, for jeg orker ikke at ändre sprog indstillingerne nu. Måske det ikke er sidste gang jeg kommer til at skrive herfra, så skal jeg nok overveje en ekstra gang at ändre det. Jeg kan nemlig godt forstå, hvis det er träls at läse. Det er i hvert fald träls at skrive fra, men lad os nu se, om ikke det går alligevel!

Ugen der snart er gået har väret et miks af rigtig mange rare og gode ting. B's sommerferie/vores sommerferie vel at märke, er begyndt og det har väret rart. Sidste weekend fejrede vi Midsommar. Det var en god blanding af gå-tur i ösende regnvejr, god mad'lavning' og hyggelig tur til legepladsen (Zoes förste vel at märke). Vi havde egentligt tänkt, at tage til Skansen og fejre Midsommar og danse om Majstången, men da det ösede ned, og Zoe jo alligevel endnu er for lille til at forstå det hele, så droppede vi det og gik en tur i regnen i stedet. Aftenen sluttede af med nedenstående läkre jordbärkage. Jeg har forstået, at Midsommar-tårtan 'måste' have jordbär, så sådan skulle det selvfölgelig väre. Den var god og kompakt kan jeg fortälle. Tror måske jeg skal bage den igen i Danmark. Danske jordbär på toppen, kan vist kun göre den endnu bedre ;-)


Ugen har også stået på en masse leg og hygge. Zoe elsker at tömme kurven med legetöj og bamser. Det kan vi bruge en masse tid med. Det er så hyggeligt og hun er så let begejstret. Det er herligt. Dejlige unge altså <3


Det er jo moderne, at man som mor husker sig selv!! Kan I höre ironien? Selvfölgelig skal vi huske os selv, det skal alle mennesker. Men. Mit barn kommer altså först og det betyder jo selvsagt, at det med at nå at se alle veninder hele tiden ikke kan lade sig göre, helt som inden jeg blev mor. Men ved I hvad? Det gör ikke noget. Det gör overhovedet ikke noget. Jeg nyder istedet de få gange, hvor det er muligt at se mine veninder og selvfölgelig er det da ekstra rart, at der har väret lidt mere tid til det nu, hvor B har ferie og han kan väre sammen med Zoe imens jeg er väk. Men ved I hvad, det föles stadig meget meget märkeligt, at väre af sted uden hende. Men jeg tror og tänker, at det er godt for hende at läre, at väre sammen med far (uden mor) og når tiden kommer til det, også andre mennesker (uden mor) Men hvor er det åndsvagt, hvor er det svärt. Så dét der med at väre moderne mor, og at have 'mor' tid i ny og nä, det ved jeg sgu ikke om jeg kommer til. Men man ved jo aldrig, jeg vil pröve at öve mig lidt alligevel her over sommeren, hvor det jo er muligt. Og mon ikke det er godt for alle parter?
Apropos dét. Så har jeg faktisk nået at se en hel del veninder denne uge. Og det har väret rart. For selv om det er svärt at gå fra Zoe så er det SÅ dejligt at väre sammen med mine veninder. 
Ugen startede derfor helt perfekt da K kom forbi og spiste morgenmad sammen med os. I tirsdags var jeg på café med 'Danskerklubben' som jeg har döbt vores lille gäng og også i går eftermiddags var jeg på café med endnu en veninde. I tirsdags godtede jeg med med nendenstående chokoladebid og tilhörende latte.  


Fordi det hele ikke skal gå op i chokolade og kage, så må jeg vist hellere skrive, at jeg også har väret ude på en ekstra lille gå-tur. Jeg kan godt märke at jeg ikke ammer helt längere, så jeg tror måske jeg enten skal gå en hel del flere ture, eller ändre dieten en lille smule, hvis jeg skal blive i mine skinny-jeans ;-) Anyhow, parken tät på, hvor vi bor har et lille mini udendörs gym og jeg fik bildt alle ind på instagram at jeg var forbi der og träne den anden dag. Sandheden er, at jeg hev lidt i de dér ringe, lavede nogle få squats på boxen og så önskede jeg mig tilbage til den tid, hvor jeg var så stärk, at jeg kunne hive min egen kropsvägt op. Hmm ja, der er lang vej endnu. Men som jeg skrev på instagram - #nårjegbliverstorviljegvärestärk og det er altså ikke lögn! 


Dengang jeg var gravid og var meget tät på at spränge. Da fik jeg den fineste ble-lagkage. Se selv HER. Jeg blev SÅ glad kan jeg huske, så jeg blev nödt til at lave én til min veninde, som meget snart skal föde. Nu har jeg ikke lavet sådan én för, men jeg synes nu, at den blev meget söd alligevel. Jeg havde önsket lidt andre materialer, men Panduro havde lukket pga renovering, så jeg fik det bedste ud af det jeg havde tilgang til. Jeg tror hun blev glad :-) Det välger jeg i hvert fald at tro ;-) 


Jeg gik hjem, efter at have afleveret blelagkagen igår. Det var ikke helt meningen, men jeg er glad for at jeg gjorde det, for selv på en overskyet dag er Stockholm nu ret så fint. Nästen uanset, hvor I byen man er. Det er så rart at väre omgivet af så meget vand. 


Nu i dag lördag har Zoes faster väret til brunch hos os og lige nu, ja så er jeg jo som sagt alene hjemme. B er til födselsdag hos en god ven. Jeg skriver lidt herinde pt, men jeg har også haft tid til at se en dårlig film på Netflix OG spise massere af chokolade. Jeg köbte en ny läbestift tidligere i dag. Farven kom ikke heeelt så godt ud på billederne nedenstående, men det holdte mig nu ikke tilbage fra at poste på instagram. Jeg vil jo også bare gerne väre smart med de smarte. 



Imorgen skal vi på skansen med Zoes farmor. Det bliver sjovt at se, hvor meget Zoe forstår, men mon ikke hun synes det er meget sjovt at se de mange dyr? Det bliver hyggeligt uanset. Og ved I hvad? Så skal vi snart pakke kufferten for på tirsdag rejser vi hjem til Danmark på ferie i to uger og det gläder jeg mig over ordentligt meget til. Jeg skal se så mange af mine käreste. Både familie og venner. Selv töserne og deres familie i Århus skal vi ses med. Ihh det bliver rart. 

Hvis jeg skal väre frisk i morgen tidlig når Zoe vågner, så må jeg hellere komme i seng snart. Jeg har lovet at tage hende imorgen tidlig, så B kan få sovet lidt längere efter nattens strabasser. 

Jeg håber at jeres uge også har väret rigtig rar og at I nyder weekenden.

//Over and Out - Jo

No comments:

Post a Comment