Oct 3, 2014

LUKSUS BARSEL

Det er fredag og snart weekend. For mig er det vel egentligt underordnet om det er hverdag eller weekend da dagene jo ikke helt skiller sig ad på samme måde når jeg går hjemme på barsel, meeen denne weekend er nu alligevel noget speciel. Det er nemlig denne weekend jeg har termin. På søndag helt præcis. OG det er stort! Selvom jeg godt ved, at det kun er ca. 5 % som faktisk føder på deres terminsdag, så kan jeg ikke lade være med at håbe på, at prinsessen melder sin ankomst i weekenden :-).

Egenligt startede jeg faktisk dette indlæg for nogle dage siden, men jeg fik aldrig skrevet det færdigt. Men nu fik jeg lige lysten til at skrive lidt herinde og dele nogle rare oplevelser med jer, fra min skønne barselstid. Som overskriften så pænt antyder, så har jeg virkelig haft nogle luksusdage og jeg synes at jeg er blevet forkælet lidt ud over det sædvanlige. Jeg bliver derfor også nødt til at foreslå jer, at I forkæler jer selv eller jeres nærmeste lige så meget når det bliver jeres/deres tur :-).

Min kæreste har forkælet mig med GOD Brunch på Hotel her i Stockholm. Jeg elsker morgenmad og især Brunch. For mig er det derfor total luksus når jeg får lov til at guffe i mig af al hvad der kan findes af god morgenmad. Tre timer (mindre kan ikke gøre det ;)) var vi dér og guffede i os. Det er hyggeligt at få kvalitetstid som kærester nu. Vi ved jo ikke rigtigt, hvor meget vi får af det når den lille er kommet. Nedenstående er et udpluk af nogle af de tallerkener jeg fik i mig. Man er vel gravid!  




Jeg havde forsøgt at gøre mig liidt fin til anledningen. Det er ikke meget tøj jeg kan trække i, men denne kjole fra COS købte jeg da min mave var begyndt at synes i starten af min graviditet og heldigt nok, så fungerer den fortsat.

Ikke nok med at min kæreste har forkælet mig, så har veninderne også stået på tur. Jeg fik den skønneste gravid massage af to fine piger. Det var helt fantastisk og jeg blev så overrasket, da de ville forkæle mig med sådan en lækker omgang. Vi mødtes på Day Spa på Östermalm, hvor vi alle fik hver sin behandling og efterfølgende fandt vi en hyggelig café og afsluttede med gooood kage og kaffe. Altså, hvis I vil gøre noget lækkert for jer selv når I er gravide eller overraske jeres veninde/søster etc. så skal jeg da lige love for, at sådan en omgang gravid massage falder i god jord :-) Så tusind tak igen tøser, I ved hvem I er :)

På Day Spa kan man også sidde i baren, hvor man kan bestille forskellige behandlinger som man får mens man hygger med veninderne og et lækkert glas økologisk juice. Tror vist ikke det er sidste gang jeg kommer dér. 


At jeg udover ovenstående så i søndags også blev overrasket af fire fantastiske piger, ja, det er helt utroligt og stadig overvældende for mig, men mere om det i et senere indlæg. Skal nok fortælle jer om pigernes overraskelse.

Det hele bliver lidt unuanceret når jeg sådan skal beskrive det her for jer. Men det har simpelthen været sådan nogle fantastiske dage og jeg kan slet slet ikke forstå at tiden er gået så stærkt. Jeg havde troet at jeg skulle sidde med benene oppe i sofaen og få læst nogle af de bøger som ligger i reolen eller strikke videre på det tæppe som jeg er begyndt på til prinsessen, men jeg har slet ikke noget det. Selvfølgelig har jeg siddet en del i sofaen og fået den hvile jeg nu engang behøver, men jeg hygger mest med bloglæsning og drømme-shopping til efterårsgarderoben (til mig selv vel at mærke) Bliver SÅ skønt at kunne købe alm. tøj igen. Men ja, dagene er altså fløjet af sted og jeg har nået at skype med de fleste af jer skønne veninder hjemmefra. Det er simpelthen uundværligt at have jer og skønt at have tiden til at skype med jer <3 og så har jeg selvfølgelig også været på et par virkelig gode kaffe/kage ture med nogle af mine veninder heroppe OG når jeg ikke har aftaler om kaffe og kage, ja så går jeg selv til bageren og køber kage med hjem haha. Lidt tyk skal jeg altså blive. Ellers kan alle ture med barnevognen i den snareste fremtid være ligegyldig. Det er I vel kun enige om, ik?

Nu tror jeg vist hellere at jeg skal komme videre med nogle af dagens TO DO. Men jeg vender tilbage snarest med et nyt indlæg om den fantastiske søndag jeg havde i sidste uge. 

Slutter lige af med nedenstående to billeder. Det første billede er taget sidste fredag, hvor jeg var i slutningen af uge 39. Menn altså, én ting er hvad I ser, noget andet er, hvordan det virkelig føles. Jeg synes at billedet under beskriver det sådan meget godt haha. Det hele kan vel ikke være luksus :-) Så selvom det ser anderledes ud for jer andre, så er det nu engang denne følelse jeg godt kan få af min krop her i slutningen. Men men, det er det hele værd og jeg gør det gerne igen :-)





Ha en fantastisk weekend!
/Jo

No comments:

Post a Comment