Jan 24, 2014

TO MÅLTIDER

Jeg er ikke fanatiker når det kommer til min mad! Det vil jeg gerne lige understrege. Jeg forsøger at spise varieret og nongenlunde sundt. Mere kompliceret er det heller ikke. Nogen gange kan jeg dog godt gå lidt i panik, når jeg i for lang tid, har proppet mig med alt for meget slik, kager, chips og jeg ved ikke hvad. Jeg kan hurtigt mærke på min krop når det bliver for meget for den. I sådanne perioder prøver jeg at rodde lidt bod på det ved at spise ekstra sundt og godt til mine hovedmåltider. Disse dage er sådan en periode. Specielt nu hvor jeg har været syg og kroppen virkelig behøver et sundt boost. Ja det behøver den jo egentligt altid, men jeg tror I ved hvad jeg mener.

Dette er egentligt bare for at vise jer, hvad 'sådan' nogle gode og sunde måltider kan bestå af for mig. Jeg er ikke god til at lave mad, jeg bager hellere brød og kager. Derfor skal det altid være så simpelt så muligt og hurtigt lige at bikse sammen, specielt en sen fredag aften, hvor overskuddet ikke er det store. 

I dag blev det til en salat med rejer og æg. Jeg undlod at fylde den med kulhydrater, så jeg tog en rugbrød med brie på ved siden af.


Jeg elsker morgenmad og jeg elsker at have god tid til at lave det og spise det. Derfor er det en fryd i weekenden hvor dette kan lade sig gøre. Nedenstående er fra forleden dag, hvor jeg var hjemme pga sygdom og jeg tænkte at kroppen havde brug for lidt ekstra godt. Det blev til scramle eggs, brød med ost, en smoothie af 1 appelsin, 1/2 banan og to håndfulde frosne hindbær. Kaffe med mælk/fløde er et must og en lille håndfuld mandler er også altid godt. 


No comments:

Post a Comment