Jan 28, 2015

TRÆT MOR

Jeg er træt i dag, meget træt! Jeg synes det virker som om, at dagen har været ekstra lang. Har den det? Zoe var svær at putte i dag. Det tog 20 min inden hun ordentligt faldt i søvn. Hun var sååå træt og så blev hun bare ked af det og kunne ikke rigtig falde i søvn. Hun kunne ikke rigtig overgive sig til søvnen, selvom hun var rigtig træt og så bliver hun bare så ked. Lille pus altså. Til slut faldt hun dog i søvn. Egenligt er vi kommet ind i en dejlig rytme, hvor vi ligger hende i seng ved 20-tiden og så sover hun til næste morgen. I dag tog det bare lige liiidt længere tid. Men tilbage til den nye rytme. Det er altså rigtig dejligt. Så får B og jeg lige et par timer til os selv og til at slappe lidt af inden vi selv ligger os. Det er guld værd - og så er det jo selvfølgelig guld værd at få en ordentlig nattesøvn. En sammenhængende nattesøvn. Det er vist noget med, at det ikke er for givet med sådan en lille én. Hun er nu altså god ved os. Jeg krydser fingre for, at vi fortsætter i samme dur!

Trods lang og sammenhængende nattesøvn så er jeg altså godt træt i dag her, hvor klokken nærmer sig de 22. Selvfølgelig har dagen ikke været længere for mig end jer. Måske det er januar der trækker tænder ud. Korte, grå dage. Jeg savner solen og glæder mig rigtig meget til den første snært af forår. Tænker at det vil lette på trætheden. Det med.

Noget helt andet er, at min mor skulle have været og besøge os. Det er nu blevet udsat to gange, fordi hun bliver ved med at være så syg. Både hun og jeg har ikke lyst til at tage nogle chancer i fald hun skulle smitte Zoe, så vi har måtte aflyse den første omgang og udskyde anden gang. Det er øv, rigtig øv. Jeg havde sådan glædet mig til besøg hjemmefra og til at se min mor og dele Zoe med hende et par dage. Hun havde også glædet sig ordentligt meget til at komme op til os. Forhåbentligt er hun meget snart rask igen, og så kan hun komme. Måske derfor synes jeg, at jeg mærker ekstra meget i disse dage, at familien og mine nærmeste veninder er langt væk. Det er svært synes jeg. Jeg ville sådan ønske, at de boede lige rundt om 'hjørnet', så jeg lige kunne trille hen til dem når de kom hjem fra arbejde eller besøge dem en weekend eller, eller, eller.... Der er mange eller'ere som I kan læse. Faktum er, at jeg savner dem alle sammen. Rigtig. Meget! Kan man blive ekstra træt af at savne? 
Heldigvis, så skal vi hjem til Danmark i slutningen af februar (mere om det i et andet indlæg) og dér skal jeg se en masse af dem jeg har kær. Jeg glæder mig meget. SÅ MEGET.

Noget der IKKE gør mig træt er billeder af min lille plut. Jeg kan kigge timevis på hende og bagefter på de billeder jeg har taget af hende. Sig at jeg ikke er den eneste ;) Jeg har lige lyst til at dele nedenstående billede med jer, selvom at det ikke rigtigt har noget at gøre med resten af indlægget. Jeg har sløret det en del, mest fordi jeg stadig ikke helt ved, om jeg har lyst til at dele billeder af Zoe i dette forum. I hvert fald ikke billeder af hendes ansigt. Men hun var så kær i hendes kjole, at jeg blev nødt til at dele med mig. Min lille tyk-sak.


Nu vil mor her afslutte det her indlæg, som egentligt ikke helt har en rød tråd. Er ved at synes at det lidt er gældende for de fleste af mine indlæg. Hah. Håber at I hænger med alligevel. Det hjælper selvfølgelig heller ikke, at jeg er træt, rigtig træt nu, hvor klokken er blevet over 22. Jeg må vist hellere bare gå i seng. Jeg regner med, at vågne op med ny og god energi i morgen. 

Håber I har haft en dejlig dag og en rar aften. 
// Jo

No comments:

Post a Comment